1/26/2009

En Måndag

Ja, idag var det Måndag och jag är trött. Var en slitsam dag på jobbet, en arbetskamrat kort på min avdelning, vilket blev att det var jag plus en vikare, ni vet ju hur det är att jobba med vikarier? Visst han är toppen med barnen, men fan jag får ju göra allt. Byta 10 blöjor innan lunch, Duka innan lunch, Hämta lunchen, Byta 10 blöjor innan mellis, Samt hämta mellis. Det där innan mellis var jag tvungen att hinna göra på en kvart?! yeah att jag hann.. inte direkt va?! och ja, han satt bara där och glodde med barnen. Det tar på krafterna kan jag lova. Jag gillar intiativ tagande vikarier!!! Har jag sagt jag jobbar på förskola på en småbarnsavdelning ålder 1-2?

Nu är jag iallafall hemma och det är ju skönt, öppnar imorgon oxå, då får man sluta tidigt vilket är väldigt possetivt för min del, gillar att börja tidigt och sluta tidigt :)

Nu sitter jag här, ska snart gå ner och handla något att äta plus lite små grejer. Sen är det dags för dagens dos på msn med älskling, iförrgår tror jag vi "webcamade" i 4 timmar, UNDERBART! :) och när jag kom hem idag hade jag fått ett supergulligt mail på facebook, sånna grejjer gör att mina dagar går fortare :)


JAG SAKNAR DIG MIN ÄLSKLING!
Ömrümün yettigi kadar seni severim canim benim!
(bilden är från skansen akvariet)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, men de är ju alltid något! Å va spännande:D Hur gick det att prata med henne på telefonen då?, förstod ni varandra? lr kan du språket? kraaam

Anonym sa...

Hej :)
När är det du åker ner? Om en månad drygt eller?
Du sa att du hade pratat med hans mamma i telefonen, hur var det? Asså kan du språket eller kan hon engelska?
Kram

Anonym sa...

guess what?!?

www.sofiaeiw.blogspot.com


hahaha har börjat igen. Får se vad det leder till... PUSS

Anonym sa...

Ja vad underbart :)
Ja haha ungefär så mycket kan jag med, eller asså jag kan ganska mycket men vågar inte prata :) förstår mycket mer än vad jag kan prata.
Nej ingen i hans släkt kan engelska, hans bror några enstaka ord och så men annars ingen.
Kan någon i hans familj engelska? hur många syskon har han :)?
Jo jag vet alla är ju det ibland men jag har haft oturen att hamna i det mer än många andra tyvärr :(
Men det går nog över.
Puss

Anonym sa...

Hej gummz du har en utmaning på min blogg:D svarar på den andra kommentaren senare kraaam

Anonym sa...

Jaha pratar ni 5 gånger om dagen i telefon? haha hur mycket pengar har du kvinna? :)
Aha okej är han yngst eller äldst?
Mehmet har 3 syskon och han är yngst :) så han har två äldre systrar och en äldre bror :)
Underbar familj har han verkligen :)
Ja haha det kan jag förstå, dom är inte vana vid kylan haha stackare :)
Kul att han gillade Sverige bara.
Puss