3/31/2009

En helt vanlig tisdag

Ja, började med öppning på jobbet. Älskar att öppna då man får sluta tidigt, efter jobbet mötte jag upp Jeanette som jag inte träffat på jättelänge, vi måste ses oftare! Igår mötte jag upp Alexsandra på en fika efter jobbet, samma sak där : SES OFTARE! mycket att prata om var det iallafall med båda två :)
Nu sitter jag här har precis tagit en dusch och nu målat naglarna, ett bra sätt att dölja skiten under naglarna då jag jobbar på Förskola där man tar av och på geggiga galonisar :p haha lät jävligt äckligt, ja såklart jag tar bort skiten oxå!! :p

Sitter även och knåpar lite med ett fotoalbum då jag fick hem massor av bilder som jag hade framkallat, det är kul till en början att sitta och pyssla.. men sen.. hmm, njaaaaa :p

Har skaffat en såndär grej på sidan av min blogg så jag ser var mina läsare är ifrån, visste inte att folk från Norge, Usa och England läste min blogg? förstår ni? eller är det svenskar som sitter där borta kanske? :p KOMMENTERA, JAG ÄLSKAR KOMMENTARER! :D den som läser från turkiet är iallafall min söta älskling, det vet jag ;)

Ska kolla på Desperate Housewifes klockan 9, sen blir det msn att prata med älskling på msn, alltid så mysigt! Tydligen är baren öppen lite på kvällstid nu oxå, men inte så sent :)


Och jag saknar dig som saaaaaaaaaaatan, för mig räcker det inte att bara få massa pussar i kameran, jag vill att du ska vara här och pussa mig! Eller jag hos dig!!! (men snart så ;)


JAG ÄLSKAR DIG SÅÅÅÅÅ MYCKET!
Föresten så hittade jag en blogg som hade tagit den här bilden av mig, klippt bort mig och lagt in den på hennes blogg och skrivit grattis Sahin på hans födelsedag.... ska du ta bilder av mig, klipp inte bort mig då!!!?

Detta är orginal bilden för er som kanske sett den någonstans?;p

13 kommentarer:

elin sa...

Sv: ja det är jag som har kommenterat, smart av mig att skriva fel Tur att du var envis som hittade tillbaka till mig! Fast jag hade samma problem att hitta till dig måste ha blivit nått fel när din adress skrevs in också! Men seriöst är det sant att nån har snott din bild! fan vad omoget! Kan du inte lägga ut adressen jag skulle vilja sa hur hon hade gjort och terra lite!;) men vill du inte så förstår jag det! Jag flyttade ner för ca 1månad sen och nu är det på allvar har varit här förr i längre omgångar men alltid vetat att jag ska åka hem förr eller senare! Men slipper den tanken nu! tråkigt att du bara kommer en 1vecka men du får passa på att njuta av tiden med din askim så mycket som möjligt! Hoppas att han inte jobbar för mycket bara! Ska se till så att adressen blir rätt denna gång!;)

Elin sa...

haha då måste jag gå in och kolla på bilden ska bli intressant och kolla hur hon har klippt ihop den! anldningen till att vi prövar alanya först är att min kille inte är sugen på att bo i sverige han känner sig inte redo för det. inte mig emot med tanke på att jag är trött på landet och allt däromkring! Jobb, skola=blä! sen för att testa på vårt förhållande, har ju varit tillsammans i lite mera än 2 1/2 år men för mesta dels på distans så dettta blir en testperiod, och det är mycket lättare för mig att flytta hit än för honom att komma till sverige. han har ju varit där två gånger på turistvisum och börjar väl gilla det mera och mera så man vet ju aldrig vad framtiden utvisar! dock ser jag inte hela mitt liv här utan kommer nog återvända till sverige om ett par år. fast man vet ju aldrig vad som händer! det är väl till alanya som du ska? vad jobbar din kille med? skönt att det inte blev så länge mellan gångerna som ni ses!;)

elin sa...

jag var och tittade på bilden jag hade blivit skit lack om någon hade gjort samma sak mot mig! du skulle ju kunna "vattenmärka" bilderna på ett hör eller så, då kan dem ta dem men man ser att dem kommer från en annan blogg! vet du vem tjejen är eller? jag känner till den baren som han jobbar på min kompis kille jobbade där förra säsongen men har flyttat till finland nu! min killes hotell har inte öppnat än så han jobbar natt som vakt så dagarna tillbringar jag med honom och nätterna ensam eller framför bloggen!;) men när det kommer återgå till det normala så tänker jag roa mig med mina vänner här nere, ligga på stranden eller vid hans pool! till hösten funderar jag även på att plugga lite på distans! kul att han trivdes i sverige. Min kille var i swe första gången 3v i feb 2008 och nu senast lite mer än 2månader dec-feb. dock blev han lite uttråkad och det förstår jag, jag jobbade och han kände ingen i närheten där jag bodde!

elin sa...

ja precis, just nu kan jag inte tro att jag kommer tröttna på att ligga på stranden/poolen men jag vet att det kommer hända. Just nu har jag inte motivationen till att plugga utan spar det till hösten! Hoppas att du hade en bra dag och att biljetterna går ner i pris!! vilket bolag kommer du flyga med? kommer ni bo på hotell eller har ni en lägenhet i alanya? hur länge har ni varit tillsammans? många frågor nu hoppas att du hinner och vill svara på dem!;)

Sofiya sa...

vilken tönt som tagit din bild!!

ja har tänkt fixa sån där som man ser besökare från andra länder oxå, men har aldrig gjort. ja ska fan göra de nu :) kan va kul att veta :P

Ha en bra dag!

Sofiya sa...

sv: ja :) !

Usch, krya på dej! så du är hemma idag från jobbet? ja har oxå gått & blivit lite halv dåligt, måste ta de extremt lugnt så jag inte blir sämre.. nope ingen lön :@ :(

Sofiya sa...

sv: okej! ja de blir ju lätt så när man jobbar på dagis.

Ja bor fortfarande hemma, men ja hjälper till & betalar hemma osv. min mamma har inte råd med allt själv.. de e de :/ !

elin sa...

Ja men vad bra att han har en lägenhet som ni kan bo i då slipper ni ju betala en massa pengar för hotell! Då tar du bara en flygstol ner eller hur? jag har aldrig hittat flygstolar med ving är det nått nytt dem har börjar, skit bra tycker jag iaf! flyger du från arlanda eller nån annanstans? ha en bra dag!

elin sa...

ja då håller man tummarna och hoppas att den går ner i pris! när jag har letat biljetter med dem så har dem inte flygit till antalya utan till andra fylgplatser så jag har alltid valt apollo, alltid billiga och så gillar jag dem både flyget och reseledarna! jag vet vad du menar med att bli smittad jag jobbade på ett kortidshem från handikappade barn (mesta dels autism) och dem har oftast nersatt imunförsvar och var typ jämt sjuka vilket resulterade i att man själv nästan alltid gick omkring och hade ont i halsen eller kände sig seg! hoppas att du kryar på dig så att du är tipp topp nu när du ska åka ner och umgås med pojken din!

Sofiya sa...

sv: dom säger ingenting, dom svarar inte! men facket är inblandat sen en ganska lång tid tillbaka så jag får hjälp därifrån..

Men jobbigt som fan är det & facket är ju inte de billigaste :/

Sofiya sa...

sv: precis! men ja va inte med i facket innan det här, utan jag blev det när alla problem började... så kan man ju faktiskt oxå göra.

elin sa...

jo det är helt underbart att få komma ner hit och veta att man inte ska hem på ett par månader nästan ett år! men vägen hit och inte varit lätt, det är nått man lär sig ganska så snabbt! jobbigt att vara ifrån varandra och man möts hela tiden av fördomar så att man vill kräkas, den slutar inte bara för att man förlovar sig eller flyttar dem finns alltid överallt och det är så himla tråkigt! min kille jobbar på hotell, nu när dem har stäng så sitter han och vaktar hotellet nattetid. Hotellet heter Novella och ligger på östra sidan bakom sifalar hotell vid 25mgaran! Eller gamla can hospital om det är lättare att hitta vet inte hur väl du känner till alanya! har du varit i alanya många gånger? du skrev att du träffat din kille redan 07!

Emma sa...

Nej, det här är inte originalbilden, för den kommer från min kamera.. ;) hehe..