9/23/2010

en kommentar

Tänkte uppdatera då jag igår fick en kommentar på att min blogg är rolig att följa, så antagligen är det fortfarande folk som läser? Skulle vara kul att veta vem som fortfarande läser du anonyma som skrev?:) Sen såg jag att folk sökt efter min blogg genom google "sahin alanya stockholm blogg" och "josefin och sahin" det är lite kul att folk fortfarande är intresserade :p
Men för att jag ska börja uppdatera mer, vill jag ha mer kommentarer och helst då inte anonyma haha! ;)
Kom precis hem från jobbet, ska snart gå och handla med älskling då vi ska ha mys middag ikväll :)
Vi har varit en sväng i både Alanya och kom hem från Adana i tisdags natt. mycket mysigt!

Som sagt, vill ni att jag ska uppdatera, berätta vilka ni är och kommentera mycket! hehe

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Hej hopp! Jag läser ibland och fick för mig att kolla din blogg idag efter vi hade stött på varandra på Söder. Ha en mysig kväll!
/Cecilia

Jenny sa...

Jag läser din blogg när du uppdaterat :) Har bokmärkt och får ett mail när du skrivit nytt inlägg.

kram Jenny

Sara sa...

Hej,
vet inte hur jag hamnade här från början men jag fastnade direkt. Kul att "följa" era liv. Jobbar ni båda två? Hur går det för Sahin med jobb/språk etc.?
/Sara

Elisabet sa...

Hej! Va trevligt med flera svensk/turkiska par i sthlm! Grattis till er nuvarande visa!

Jag tycker inte du ska vara nervös! Det vara bara jag fick som fick höra av en vän och hennes man som var på intervju att eftersom de inte var gifta så var det si och så med PUT. Man får ju visa för att man tänkt bosätta sig och bilda familj i landet. Är man bara sambos så är det ju en osäkrare form av relation enligt Migrationsverket. But hey! hennes man fick stanna iaf! så det får säkert din gubbe också!
Man sak inte söka för tidigt och inte för sent. Ringer man till dom så har dom svar på allt, men jag tror inte det blir några problem. Jag vet ju inte er historia men jag har bara hört om två som blivit utvisade och det var solklara fall...( dom hade verkligen sumpat sin chans här)
Dom ställer alla möjliga frågor om er och om din mans tid och liv här i svea, om er vardag å så... väldigt ingående frågor typ... Mer ingående än jag trodde! Fast jag ska tillägga att till mina vänner så har dom bara frågat typ, är ni gifta, och ska ni leva ihop här?

Hur ni söker UT och PUT är precis som när ni sökte Ut från början. Kolla på migrationsverkets hemsida för där finns alla blanketter.

Hoppas att det var svar nog:) och att allt löser sig för er med visa och så. Var inte orolig för det kommer säkert gå finfint!
Kram

Elisabet sa...

Ja hehe hoppas att svaren hjälpte men som sagt det är nog absolut bäst att ringa till dom och fråga när det är dags för de kan ju vara ändrade regler mm:) Bara så du får rätt info liksom.

Kram kram!

Elisabet sa...

TACK!!! :D